Heenreis: Amsterdam - Hong Kong - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jan Rossum - WaarBenJij.nu Heenreis: Amsterdam - Hong Kong - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Jan Rossum - WaarBenJij.nu

Heenreis: Amsterdam - Hong Kong

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

25 Oktober 2015 | Nederland, Schiphol

Het avontuur waar ik lang naar heb uitgekeken gaat nu eindelijk gebeuren.
Met een backpack, een gloednieuw eerste paspoort en een goed humeur opzak ga ik met mijn werk en vakantie visum backpacken in Australië. Ik zal hier 2 maanden tot een jaar over gaan doen.
Dit is zal mijn eerste reis buiten europa zijn, mijn eerste keer alleen op vakantie en bovenal mijn eerste keer werken in het buitenland.
Vandaag is de eerste dag. En vlieg ik na een laatste nacht in het koude kikkerland via Amsterdam naar Hong Kong.

Na op het vliegveld een paar mannen gesproken te hebben over hun toekomstige groepsavontuur in vietnam. Is het nu tijd om mijn avontuur te beginnen. De hoogste tijd om het vliegtuig in te gaan.

Bizar om na de drukte van het werk en het voorbereiden van de reis nu in alle rust in HET vliegtuig te zitten. En omgeven door aziaten en Australiërs lijk ik al in een ander land te zitten voordat het vliegtuig ook maar is vertrokken. Mijn buurvrouw komt heel toevallig uit Sydney. We hebben het dan ook al gauw over mijn plaats van bestemming: Sydney. Volgens sommigen 1 van de leukste steden ter wereld!